Thursday 6 October 2011

maafkanlah dia...

salam..
lame tk jumpa..korg sihat?
paten sihat jer..
paten ada crita nk share nie..

sebenanye.
paten nie kadang-kadang cepat terasa orgnye..
tp paten tk ckp la kt org tu yg paten terasa ngn dia..
hari tu, paten ade ckp dialek klantan..
klw org klate sebut "kecek klate" la..
bukan ape, sje2 la, kite nk try gk bhasa ngeri lain cmne..
tp...bila paten ckp sket jer, dia tros kate.."eh dah la, aku tk phm ape kau sebut, ckp biase jela"
bukan nk kate apela, aku pun bkn nk sgt la ckp bhasa kau tu..
tp at least kau bangga ade org nk blaja bhasa kau..
haih...tk phm la ngn org cmnie..
ptutnya bg la chance org tu nk blaja..
tp tkpe...paten tknk dendam lame2, dh maafkan dh org tu..
kadang2 kita ade bwt salah jgk kan..

tp kan dlm kesedihan tu, ade sorg hamba Allah nie..(mcm cikgu aku jgk la)
dia salu puji aku..(tetibe dh tk sedih dah..)
"...hm..opie...pada doh kecek klate..buleh jd ore klate doh ni.."
hahaha...
cikgu,...cikgu sgt klaka...
saya suke cikgu tu,..cikgu tu slalu bg smangat kt saya untuk ckp klantan..
tengs banyak tw cikgu!
(cikgu tu comel tw, dia suke ckp bui..bui..)
hahha..klw cikgu tu bce msti dia suke kn..
daaaa....tu jer...


p/s : skarg jarang dah kecek klate,
cikgu tu asik speaking je skg...(klas bi dia penuh tu)
tkpe.paham.paham.

2 comments: