Friday 16 March 2012

HARGA SEBUAH KEMAAFAN

Bismillahirrahmanirrahim..

Maafkan aku. Aku takde niat sebenanye nk buat kau terasa. Aku tau post2 kau tu kau tujukan kt aku. Finally skarang baru aku dapat kekuatan ni. Kekuatan nak mintak maaf dengan kau. Sorry to say, actually reason aku tk tegur kau tu sebab kadang2 kau suke buat benda yang aku tak suka. So, masa yang kita tak bertegur tu masa untuk bg kesedaran kat kau supaya kau tak buat benda2 tu lagi. Sorry klw aku direct sgt. Tapi tu la hakikatnya. Sometimes, ade benda yang kita tak suka tp org tk tw. so org tu berterusan bwt bnda yg sama. Klw nk ikutkan, salah kau tu tk la besa mana, tp disebabkan aku tk suke dgn bnda yg kau buat tu, bwt aku mls nk tgur kau. Dalam hal ni, aku pun bersalah jugak. Aku tk patut buat kau mcm tu.. Sampai bila nk mcm ni. Lgpun, ada kawan2 kita yg tanye, kadang2 aku tk tw nk jwb ape. Ade jugak kawan yang sedih cos kita tk bertegur. Di samping itu, sepupu aku ade ckp, klw kita tak mintak maaf dgn orang yang kita bwt salah, kita kena cari orang tu kt akhirat. Selagi tk jumpa, selagi tu kita kena cari orang tu. Yela kot2 orang tu tak maafkan kita ke. Errr.. Meremang bulu roma aku dengar dia cakap camtu. Pernah jugak aku dengar besar pahalanya kalau kita maafkan orang yang buat salah pada kita. So aku harap kau jadilah salah seorang daripadanya. Semua orang tak sempurna, termasuk la aku dan  kau. Sekarang nie aku harap kau maafkanlah aku. Lepas ni aku harap takde salah faham dah lagi. Tp even kita dah baik ni, hubungan ni tetap tkkn jd mcm dulu. So aku harap kau faham la ea. Ok. Sekian dari aku. 



"Dan jika kamu membalas kejahatan (pihak lawan), maka hendaklah kamu membalas dengan kejahatan yang sama seperti yang telah ditimpakan kepada kamu, dan jika kamu bersabar, (maka) sesungguhnya yang demikian itu adalah lebih baik bagi orang- orang yang sabar. " 
( An-Nahl : 126 )

p/s : halalkan jugak hutang2 aku.klw ade la.maaf jugak klw perkataan 'aku' tu nmpk kasar.aku memg tk reti guna saya2 ni.

No comments:

Post a Comment